Klareringssøk varemerker og design
Før du lanserer eller tar i bruk et nytt merke eller produkt bør det foretas et klareringssøk. Søket lar en varemerkerådgiver vurdere om et hindrende merke eller design allerede eksisterer, eller om det er tilgjengelig for bruk både online og offline, og om det er sannsynlig at du kan registrere det.
Å utføre et grundig søk av eksisterende rettigheter hjelper deg med å minimere risikoen for at du senere vil støte på hindringer når du har registrert varemerke- eller designsøknaden din – og sannsynligvis spare deg for tid og penger. Å utføre et klareringssøk minimerer risikoen for at du blir tvunget til å ta produktene av markedet, endre merket og betale erstatning til eieren av det tidligere merket eller designen.
Vi utfører klareringssøk sammen med søk på domenenavn og sosiale medier for å sikre at det nye varemerket kan kommuniseres. Vi bruker også søkemotorer for å finne ut om noen andre bruker det – selv om de ikke har registrert det – og for å unngå overraskelser fremover.
Trenger du hjelp med et klareringssøk?
Hos Zacco har vi erfaring med å hjelpe våre kunder med å gjennomgå det gjeldende landskapet for potensielle motstridende merker og design, og hjelpe dem med å ta informerte beslutninger før de investerer tid og penger i et nytt varemerke eller design. Vi vil lage en omfattende rapport, som gir deg vår anbefaling om den beste strategien fremover.
Tilbake til alle tjenester